.

Olet lämpimästi tervetullut valokuvasivuilleni. Valokuvaus on minulle rakas harrastus ja "henkireikä", josta saan paljon voimaa. Voin ihailla luontoa ja sen ihmeitä kameran linssin läpi. Olen oppinut kuuntelemaan ja katselemaan luontoa aivan eri tavalla kuvatessani. Blogini erikoinen nimi Alfheim tulee kelttien tarustoista, nimi tarkoittaa iloisien ja valoisien haltijoiden maata, jonne voitkin kurkistaa blogini kautta. Astu sisään..

torstai 23. toukokuuta 2013

Kollaaseja ja lintukuvausta


Välillä tuntuu, että olen jo kuvanut kaiken ja moneen kertaan.
No sehän ei ole totta, vaan pitää etsiä erilaisia tapoja kuvata.
Lintuja haluaisin kuvata, mutta ne ovat niin nopsia ja kamerani niin hidas.
Kuvaajasta puhumatakaan, tai sitten kuvaaja on liian nopea ja keskittymis kyvytön. 
Vanhemmalla ikää olen ajatellut että onkohan minulla ADHD tai jotain.
 
Kökötin toivorikkaana kuvauskojussa mökkirannassa
odottelemassa mahdollisia vesilintuja. Oli hiljainen ilta ja minä olen niin kärsimätön, että 
kurkistein ja singahtelin kojusta ulos juuri silloin kun olisi pitänyt olla hiljaa sormi kameran laukaisimella. Kyllästyin ja vaihdoin kameraani maisemakuvaus objektiivin. Kipittelin pitkin rantaa
odotellen vaikka hienoa auringonlaskua. No silloinhan se joutsenparvi lensi pääni ylitse.
Kurki lotkotteli kohti minua ja arvokkaasti auringonlaskun säteitä kohti. Sorsat, telkät ja
ruskosuohaukat melkein tekivät uutta jakausta päähäni.
Sutkutin sitten niitä päin lyhyellä objektiivilla ja mikä parasta kuvanvakaaja pois päältä!
Ei tullut lintukuvia!

-Valokki-

3 kommenttia:

  1. Hmmmm.... aika tuttu juttu; melkein aina väärä putki kamerassa!
    Leppeä tunnelma siitä huolimatta lintukollaasissa ja kauniit utuiset värit.
    Alempi kollaasi sisältää koko kevään herkän kauneuden ♥

    VastaaPoista
  2. Kuvaamatomia kuvia on vielä paljon, jakauksesta viis ;)

    VastaaPoista